سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

امروز ملت افغانستان وجوانان ومردان وزنان چشم امید به رهبران تازه نفس دوخته است که درجوکی ارک ریاست جمهوری افغانستان تکیه زده اند ، مردم افغانستان درطول تاریخ این کشور یک آرامش ویک آسایش که بتواند باشکم سیروخیال آسوده بخوابندنداشته ودر دوران حکومت کرزای با حمایت خارجی ها یک امنیت نسبی درکشور به وجود آمد بازهم جای شکر است اما این بار آیا حکومت وحدت ملی چه قدر میتواند موفق عمل کند واز درد ورنج ملت بکاهد جای تردید وبحث است آیا حکومت وحدت ملی فراجناحی عمل خواهد کرد یا اینکه وزرا و...والی هارا از هم قطاران خود انتخاب میکنند به زودی آشکار خواهد شدوآیا این دولت مردان به وعده های خودشان عمل خواهد کرد یا خیر آیا این رهبران تازه به قدرت رسیده درد مردم خودرا احساس خواهد کردوده ها آیا وسئوال دیگری وجود دارد که دیده شود که چه خواهد شد واینک نظرریس جمهور محترم رادر مورد انتخاب وزرا مطالعه کنید متشکرم سروری بلخابی
محمداشرف غنی :تمام وزیران دولت وحدت ملی چهره‌های جدید خواهند بود
محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دلیل تاخیر بر سر اعلام کابینه را ادامه بحث بر سر صلاحیت‌های ریاست اجرایی دولت افغانستان خواند.

آقای غنی که با بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت از زمان ت شکیل دولت جدید تا بحال باید قوانین زیادی بررسی می‌شد تا صلاحیت‌های رئیس جدید اجرایی افغانستان در چارچوب قوانین افغانستان مشخص می‌شد و به گفته او این مساله اکنون حل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۹:۲۵
mohammadaziz sarvari
پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۹ ب.ظ

کنفرانس لندن برای افغانستان برگزارشد


رئیس جمهوری افغانستان: "می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که دولت وحدت ملی، نهادهای درستی را از خود به جا بگذارد. میراثی را که ما بجا می‌گذاریم باید طوری باشد که دیگران آن را ادامه دهند."

رئیس جمهور غنی: " ما قول‌هایی داده‌ایم. مردم در مورد ما بر اساس حرف‌های‌مان قضاوت نمی‌کنند بلکه به عملکرد ما نگاه می‌کنند. جهان هم می‌خواهد ما به قول های‌مان عمل کنیم."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۹
mohammadaziz sarvari

سفیر افغانستان در تهران با مراجع عظام و علمای کرام در قم دیدار کرد



دکتور نصیر احمد نور سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی، حضرت آیت الله العظمی موحدی نجفی و حضرت آیت الله سید میرهادی سجادی روز پنج شنبه، 6 قوس 1393 در قم دیدار و گفتگو کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۵:۵۵
mohammadaziz sarvari

سخنرانی دکتور نصیر احمد نور سفیر کبیر افغانستان درهمایش بررسی میائل جتماعی فرهنگی مهاجرین درشهرقم . وی با بیان اینکه مهاجرت افغانها هزینه ایستادگی آنان در خط مقدم جبهه مبارزه با سلطه طلبی شوروی است بیان کرد: امروز درمحافل گوناگون در کشورهای مختلف بخصوص در ایران و پاکستان که بزرگترین جمعیت مهاجر و پناهنده افغان را در خود جای دادند همه می دانند که مهاجرت از آنجا آغاز شد که مردم ما قیام کردند و جهاد کردند و جهاد بخاطر اینکه کشورشان مورد اشغال قرار گرفته بود. گویا تقدیر این کشور و این ملت آن است که در هر چند برهه زمانی تجاوزگری، اشغالگری و استعمارگری را به زانو در آورد تا شمال و جنوب افغانستان امن شود و کشورهای نوظهور وارد صحنه شوند و به آزادی و استقلال برسند.

دکتور نور گفت: ملت ما با قربانیهای بی دریغ خود انگلیس را به زانو درآورد و در نتیجه شبه قاره هند آزادی و استقلال یافت و کشورهای مختلفی عرض اندام کردند و همچنان در دهه هشتاد میلادی، تجاوز شوروی را به زانو درآورد در نتیجه کشورهای متعددی نیز در شمال افغانستان عرض اندام کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۵:۳۹
mohammadaziz sarvari

دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر داخله ایران، سفیر افغانستان و نماینده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در  قم ایران  برگزار شد.


دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان افغانستان پیش از ظهر پنج شنبه با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر داخله ایران، سیوانکا داناپالا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، نصیر احمد نور سفیر کشورمان در ایران و همچنین حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی امنیتی والی قم در مجتمع یاروران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۰۵
mohammadaziz sarvari

حکومت وحدت ملی افغانستان؛ از اختلاف دیدگاه عبدالله و غنی تا چالش‌های داخلی و خارجی



انتخابات افغانستان یکی از پرچالش‌ترین انتخابات ملی در افغانستان و حتی در سطح بین‌المللی بوده است.

براساس طرح حکومت وحدت ملی افغانستان که میان اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله امضا گردید، توافق شد که رئیس‌جمهور حکومت جدید اشرف‌غنی و رئیس اجرایی آن عبدالله عبدالله باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۴:۳۶
mohammadaziz sarvari