سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

 مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای بلخاب در مسجد جوادالائمه مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شیعیان افغانستان(شفقنا)، شهید حسین نظری یکی از نامزدان جوان شورای ولایتی بهمراه 9تن از همراهانش در تاریخ 12 حمل 1393 به دست گروهک تروریستی طالبان اسیر شده و سپس به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت این شهیدان با حضور باشکوه مردم مهاجر در مشهد از سوی برخی خانواده های شهدای بلخاب برگزار شد.

علی یاور کریمی برادر شهید حجت الاسلام حاج فاضل کریمی، یکی از همراهان حسین نظری در گفتگو با شفقنا گفته است که : اتفاقی که در ولایت سرپل افتاد ده نفر از هموطنان ما که در حال برگشت از سرپل بودند، شامل شهید نظری و همراهانش، در 10 حمل به دست طالبان اسیر شده و دو روز بعد به شهادت رسیدند.

وی افزود : متاسفانه در این جریان دولت کوتاهی کرده، بعد از این اتفاق پدر قاضی اجمل که قاضی طالبان در این منطقه می باشد و از طالبان محلی در منطقه است را اسیر کرده بودند و او را روز سه شنبه 12 حمل رها کردند و همان شب ساعت 11 طالبان اسیران را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

وی با تشریح جریان شهادت شهدای بلخاب تصریح کرد : از مجموع ده نفر، یک نفر بصورت اتفاقی زنده مانده که شش مرمی به بدنش اصابت کرده و خوشبختانه مرمی ها به جاهای حساس نخورده و زنده مانده است اما متاسفانه بقیه 9نفر به شهادت رسیدند.

کریمی ضمن محکوم نمودن گروهک تروریستی طالبان خاطرنشان کرد : حسین نظری کاندید شورای ولایتی سرپل، حاج فاضل کریمی روحانی و مهدی نظری دانشجو، رسول دانش دانشجو، رضا صادقی دانشجو و اکثر این 9 نفر قشر فرهنگی بودند و هیچ گونه پست سیاسی دولتی نداشتند، این نشان می دهد که طالبان فقط قشر تحصیلکرده و فرهنگی را که می توانند در آینده کاری برای مردم بکنند را هدف قرار می دهند.

وی در ادامه عنوان کرد : چند نکته در ارتباط شهادت شهدای بلخاب قابل تذکر است نکته اول بی تفاوتی مسئولین، منجمله شخص رییس جمهور و دولت می باشد که نسبت به جنایات طالبان همیشه بی تفاوت بوده و همیشه زندانی های طالبان را آزاد می سازد و آنها این جنایت ها را انجام می دهند.

نکته دوم مسئولین محلی منجمله نیروهای امنیتی، والی سرپل و قومندان امنیت سرپل می باشد که در این جریان موضع بی تفاوتی را پیشه کرده بودند.

وی رهبران سیاسی جامعه هزاره را خطاب قرار داده و گفت : اما نکته سوم رهبران سیاسی جامعه هزاره می باشند که در این قسمت بی تفاوت بودند، نه تنها در این جریان بلکه نسبت به بسیاری دیگر از مسایل بی تفاوت هستند، مشکل فقط حادثه سرپل نیست، بارها و بارها بی تفاوتی رهبران تکرار شده، مسیرکابل و بامیان، مسیر دره غوربند و مسیرهای دیگر همواره خطرخیز بوده ولی رهبران سیاسی جامعه هزاره توجهی به اینگونه مسایل نداشته اند.

وی افزود : نمایندگان پارلمان و نماینده های شورای ولایتی سرپل نیز در این قسمت کوتاهی کردند، ما بعنوان خانواده های شهدا از وکلا، نماینده های شورای ولایتی و مسئولین مربوطه گلایه مندیم چرا که نسبت به شهدای بلخاب کوتاهی صورت گرفته است.

علی یاور کریمی خاطرنشان کرد : کوتاهی دولت بعد از حادثه نیز قابل بیان است، قرار بود روز چهارشنبه جنازه های شهدا با هلیکوپتر به بلخاب منتقل شود تا شهدا در زادگاهشان دفن شوند اما متاسفانه دولت همکاری نکرد، همچنین جنازه ها توسط آمبولانس به مزار انتقال داده شده و همانجا رها گردید، در این رابطه راننده های آمبولانس گفته اند قومندان امنیت سرپل به ما دستور داده که حق ندارید از مزار جلوتر بروید.

وی گفت : سه روز جنازه  شهدا در مزار مانده است و بعد از چند روز به قریه مربوطه رسیدند و به خاک سپرده شدند.

شهدای سرپل حسین نظری، حجت الاسلام حاج فاضل کریمی، کربلایی محمدموسی کریمی، عوض نوری، محمدکاظم کریمی، رسول دانش، مهدی نظری، رضاصادقی و حجت الاسلام غلامرضا محمدی بودند که هیچ کدام از آنها دولتی نبوده اند.

این حادثه در شامگاه 12 حمل 1393 در حالی اتفاق افتاد که افغانستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی بود.

انتهای پیام

مبنع : شفقنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی