سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۳۸ ب.ظ

sarvary_balkhabi


خلاصه ای از زندگی نامه محمد عزیز سروری بلخابی

درسال 1351 درولسوالی بلخاب قریه ی پروشان دریک خانواده مذهبی متولد شدم، درشش ماهگی مادرم بادنیا وداع گفته است ودر سال 1357 پدر برای همیشه باما خداحافظی کرد، فوت پدر مصادف شد بااولین سال قیام مردم بلخاب برعلیه دولت کمونستی، خواندن فارسی روخوانی قرآن کریم را ازسال 1358 تاسال 1363 درقریه فراگرفتم، بعد ازپیروزی مجاهدین وفعال شدن مدارس ومکاتب برای ادامه ای تحصیل به مرکز بلخاب رفتم وسه سال درمدرسه  (مکتب) ولی عصر ویک سال درمدرسه شهیدبلخی تاکلاس ششم خاندم ودر سال 1367 به مدت یک سال به علت جنگهایی داخلی، مدارس تعطیل شد، بعد ازپایان جنگ بیش ازیک ماه به مناطق مرکزی مسافرت نمودم، این مسافرت همراه مرحوم مجاهد مرحوم آقای حاج سیدحسن رضا عادلی جهت شرکت درجلسات تشکیل حزب وحدت بود، دراین سفر به مناطق چون ولسوالی های، لعل، پنجاب، بهسود، یکاولنگ ،ولایت بامیان رفتیم، 

دراوایل سال 1368 همراه جمعی ازمحصلین فرهنگی عازم جمهوری اسلامی ایران شدم، وبه مدت سه ماه درمشهد مقدس دریک مدرسه‌ای خودگردان ساکن شدیم، ازآنجای که مدارک قانونی ومصرف خرج وخوراک نداشتم واز جای هم حمایت نشدم، مدرسه ای خصوصی خود گردان گل شهر را رها کرده نزد کارگران قریه پروشان درشهر قم رفتم،  وبه مدت یک سال ونیم مشغول کارهای طاقت فرسای کشاورزی وباغداری شدم، درسال 1370 دوباره برای ادامه ی تحصیل به حوزه علمیه رفته به دروس مقدماتی حوزه بطوری آزاد شروع نمودم، وبه مدت سه سال تابستان ها کارگری میکردم ودر ایام تحصیل بدرس ادامه دادم، درسال 1373 درآزمون جامعه المصطفی شرکت نمودم ودرامتحانات قبول شدم، درسال 1374 جهت دریافت پاسپورت وویزای تحصیلی مسافرت به افغانستان داشتم دوماه دربلخاب ویک ماه درکابل بودم، دراین سه ماه مسافرت، هم دربلخاب جنگ های حزبی جریان داشت وهم درکابل بین دولت استاد ربانی وطالبان جنگ شدیدی وجود داشت، دربرج 9/1374 باویزای تحصیلی وارد حوزه ی علمیه ی قم شدم ،اساتید دروس مقدماتی من استاد فاضل لعلی، استاد تقدسی، وشرح لمعتین را نزد اساتید، آقایان لطفی کاشانی،آیت‌الله ذالقدری، واستاد شریف خواندم،دروس اصول، حلقات شهید صدر،را نزد اساتید اصول خواندم جلدین کفایتین آخوند خراسانی که آخرین کتب درسی حوزه محسوب میشود، نزد آیت‌الله ربانی اصفهانی وآیت‌الله احدی به اتمام رساندم  ودر سال 1383سطوح حوزه را به پایان رساندم. ودر سال 1385 پایان نامه ای کارشناسی ارشد  (فوق لسانس ) باموضوع پیشگیری ازوقوع جرم رادفاع نمودم. 

درسال 1386 دروس خارج فقه واصول را شروع نمودم، درس خارج فقه را به مدت چهار سال نزد آیت‌الله العمظمی مکارم شیرازی گذراندم ودرس خارج اصول را سه سال نزد آیت‌الله شیخ جواد فاضل لنکرانی ویک سال نزد آیت‌الله سبحانی خواندم، اساتید راهنما وتحقیق ضمن آموزش، آیت‌الله رحمانی سبزواری وآیت الله اوجی واساتید دروس جنبی حجت‌الاسلام محامی، استاد شریعتی،استاد....بودند.

درسال 1390 بعد ازپایان رساندن سطح چهار حوزه رسما ازجامعه المصطفی فارغ‌التحصیل شدم، ودوسال درس فلسفه‌ای اسفار نزد استاد محسن دهقان شرکت کردم  درسال 1386 درمکه ای معظمه مشرف شدم، درسال 1392 همراه خانواده به افغانستان مسافرت نمودم ودر سال 1394 همراه خانواده به عراق به زیارت عتبات عالیات مسافرت داشتیم. فعالیت های فرهنگی :درگذشته عضو مجمع فرهنگی توسعه، عضو مجمع علماء شمال افغانستان، برای فعلا معاون مجمع علمی فرهنگی میزان، فعال پژوهشی درجامعه المصطفی وتعداد 13 تا مقاله به جامعه المصطفی تحویل داده ام، برای فعلا هیج مسئولیتی ندارم واز سال 1368 تا1396 درجمهوری اسلامی ایران زندگی میکنم وسه فرزند دارم دوپسر ویک دختر این بود خلاصه ای زندگی من. 

محمد عزیز سروری بلخابی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۷
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی