سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۹ ب.ظ

کریم آقاخان چهل ونهمین امام اسماعیه :


کریم آقاخان، (زاده ۱۳ دسامبر ۱۹۳۶) امام حاضر شیعیان اسماعیلی (شعبه نزاریه) است که پیروان آن

 بالغ بر ۱۵ میلیون نفر برآورد می‌شود و د حدود ۱۰٪ درصد از مجموع شیعیان جهان را تشکیل می‌دهند

آقاخان چهل و نهمین امام شیعیان اسماعیلیه می‌باشد، که در واقع نسل چهل‌ونهم از فرزندان علی بن ابی‌طالب و فاطمه زهرا (دختر محمد پیامبر

اسلام) محسوب می‌شود، که پس از پدربزرگش محمدشاه آقاخان، در سن ۲۰ سالگی و در ۱۱ ژوئیه ۱۹۵۷ به امامت رسید.[۲] وی دانش‌آموخته دانشگاه هاروارد در رشته تاریخ اسلام است

.

قاخان یکی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران مسلمان است. وی مالک دو جت شخصی، صدها اسب مسابقه‌ای، تعدادی مزرعه اصلاح‌نژاد، یک باشگاه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۹
mohammadaziz sarvari
جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ

به مناسبت سال گرد شهادت سید مصطفی کاظمی

دخیل بودن سران دولتی بغلان در شهادت کاظمی 


امروز سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی در سال 1386 است.
حادثه ساعت ۴:۱۵ روز سه شنبه ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان زمانی بوقوع پیوست که هیات اقتصادی پارلمان افغانستان به ریاست سید مصطفی کاظمی رییس کمسیون اقتصاد ملی پارلمان برای افتتاح شرکت دوباره بازسازی شده منطقه بغلان صنعتی به آن منطقه رفته بودند. شاهدان این رویداد می‌گویند: انتحار کننده خود را در میان کسانی که برای پذیرایی از هیات پارلمانی صف کشیده ب...ودند انفجارداد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۶:۳۳
mohammadaziz sarvari

رئیس شبکه جهانی ولایت معتقد است حکم اعدام شیخ نمر نوعی عقده‌گشایی آل سعود از شکست‌های مفتضحانه است که اگر اجرا شود مقدمات نابودی حاکمان سعودی را فراهم می‌کند.

واکنش‌ها به حکم اعدام آیت‌الله نمر همچنان ادامه دارد. صدور این حکم، علاوه بر اینکه خشم عمومی شیعیان عربستان را برانگیخته است، اعتراض مردم دیگر کشورها را در پی دارد.

در ایران، مراجع دینی و مسئولان با محکوم‌کردن صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر، نسبت به تبعات و پیامدهای غیرقابل پیش بینی اجرای آن به حکام سعودی هشدار دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۳ ، ۰۱:۵۴
mohammadaziz sarvari
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۲۱ ب.ظ

زندگی نامه آیت الله شیخ باقرانمیر

آیت الله نمر که امروز ها سروصداهای آزادی خواهان جهان را بلند کرده و افکار آزاده گان جهان را به خود جلب نموده است وآن هم بخاطر

حکم اعدام این مرد آزادی خواهی عربستانی به دست حکام وهابی مارا برآن شد که زندگی نامه ی ایشان را به وبلاک شخصی ام بگزارم

تا با شخصیت این مرد بزرگ وقهرمان بیشترآشناشویم .امید است که کوچکترین همدردی به این مرد شجاع وپیروی اهلبیت (ع) شود .


شیخ "نمر باقر النمر" ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.


 ذاامی

تحصیلات مقدماتی و هجرت برای تحصیل علوم دینی

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.

شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۳ ، ۱۵:۲۱
mohammadaziz sarvari