سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۳۳ ب.ظ

به مناسبت سال گرد شهادت سید مصطفی کاظمی

دخیل بودن سران دولتی بغلان در شهادت کاظمی 


امروز سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی در سال 1386 است.
حادثه ساعت ۴:۱۵ روز سه شنبه ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ خورشیدی در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان زمانی بوقوع پیوست که هیات اقتصادی پارلمان افغانستان به ریاست سید مصطفی کاظمی رییس کمسیون اقتصاد ملی پارلمان برای افتتاح شرکت دوباره بازسازی شده منطقه بغلان صنعتی به آن منطقه رفته بودند. شاهدان این رویداد می‌گویند: انتحار کننده خود را در میان کسانی که برای پذیرایی از هیات پارلمانی صف کشیده ب...ودند انفجارداد.
سید باقر پسر کاکای سید مصطفی کاظمی که در این رویداد با او یکجا بود، به خبرنگاران گفت: شخصی که طفلی را به همراه داشت به آقای کاظمی نزدیک شده و از او خواست تا گل را از دست طفل بگیرد که در همین لحظه انفجار رخ داد.
او افزود: این شخص چهره سیاه داشت و زمانی که آقای کاظمی خم شده دستش را بسوی طفل دراز کرد، انفجار مهیب رخ داد و در همان دقایق اولیه آقای کاظمی و پنج تن از محافظانش کشته شدند.

در همین حال گفته می شود که برخی از سران ولایتی و نیروهای امنیتی در شهادت سید مصطفی کاظمی دخیل بوده و و شاید برخی از آنان دخیل در این واقعه بوده اند.

سید محمد علی رضوانی مدیر مسوول هفته نامه اقتدار ملی در ا ینباره گفت: زمانی که شهید سید مصطفی کاظمی رییس کمیسیون اقتصاد پارلمان بود و تصمیم گرفت سفرهایی به بعضی ولایات صورت بگیرد، این سفرها برای یافتن مشکلات اقتصادی کشور و راه حل هایی برای این مشکلات بود. این سفرها در هرات، دایکندی و شمال کشور صورت گرفت. اولین مقصدی که در این سفر وجود داشت ولایات بغلان و قندوز بود. سفرها معمولاً حدود ده روز قبل به مسوولین امنیتی ولایت خبر داده می شوند، این سفر نیز اعلام شده بود اما هنگامی که این سفر انجام شد. هیچ کس نبود که هیات را هنگام ورود به شهر همراهی کند. نوعی خلا امنیتی در آنجا مشهود بود. هنگام رسیدن به شهر در جواب پرسش ما که چرا مسوولین امنیتی نبودند، پاسخ دادند که ما از آمدن این هیات آگاه نبودیم. این قضیه برای ما پرسش برانگیز بود و تا اکنون نیز این شبه وجود دارد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های شهید کاظمی این بود که بیش اندازه به مسایل فرهنگی توجه داشت و از سیاستمدارانی بود که محوریت سیاستش را فرهنگ قرار داده بود. معتقد بود اگر تحولات را در ذهنیت مردم به وجود نیاوریم، دیگر تحولات سوری و موقتی خواهند بود. به همین دلیل، زمان سقوط طالبان باآمدن حکومت موقت در افغانستان اولین اقدامی که بعد از کنفرانس بن صورت گرفت این بود که گفت: باید کاری جدی فرهنگی صورت بگیرد. برای همین ما در 8 دلو 1381 اولین شماره هفته نامه ی اقتدار ملی را نشر کردیم و تا حالا ادامه دارد.

رضوانی افزود: دو مساله برای شهید کاظمی بسیار مهم بود و بارها در نشست هایی که داشتیم آنها را مطرح کرد: وحدت مردم افغانستان، وی باور داشت تا در افغانستان نفاق حاکم باشد مردم افغانستان نمی توانند به جایی برسند.

مدیر مسوول هفته نامه اقتدار ملی افزود: اقتصاد مردم، شهید کاظمی از جمله کسانی بود که بیش اندازه به بنیه های اقتصادی جامعه فکر می کرد و تلاش می نمود که اگر افغانستان قرار است مستقل باشد اولین قدم، خودکفایی اقتصادی است. ظرفیت هفته نامه ما بسیار محدود است ولی به همان اندازه ی ظرفیت تلاش کردیم که از این آرمانهای شهید کاظمی به هیچ عنوان عدول نکنیم و کوشش نماییم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۶
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی