سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

امروز ملت افغانستان وجوانان ومردان وزنان چشم امید به رهبران تازه نفس دوخته است که درجوکی ارک ریاست جمهوری افغانستان تکیه زده اند ، مردم افغانستان درطول تاریخ این کشور یک آرامش ویک آسایش که بتواند باشکم سیروخیال آسوده بخوابندنداشته ودر دوران حکومت کرزای با حمایت خارجی ها یک امنیت نسبی درکشور به وجود آمد بازهم جای شکر است اما این بار آیا حکومت وحدت ملی چه قدر میتواند موفق عمل کند واز درد ورنج ملت بکاهد جای تردید وبحث است آیا حکومت وحدت ملی فراجناحی عمل خواهد کرد یا اینکه وزرا و...والی هارا از هم قطاران خود انتخاب میکنند به زودی آشکار خواهد شدوآیا این دولت مردان به وعده های خودشان عمل خواهد کرد یا خیر آیا این رهبران تازه به قدرت رسیده درد مردم خودرا احساس خواهد کردوده ها آیا وسئوال دیگری وجود دارد که دیده شود که چه خواهد شد واینک نظرریس جمهور محترم رادر مورد انتخاب وزرا مطالعه کنید متشکرم سروری بلخابی
محمداشرف غنی :تمام وزیران دولت وحدت ملی چهره‌های جدید خواهند بود
محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دلیل تاخیر بر سر اعلام کابینه را ادامه بحث بر سر صلاحیت‌های ریاست اجرایی دولت افغانستان خواند.

آقای غنی که با بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت از زمان ت شکیل دولت جدید تا بحال باید قوانین زیادی بررسی می‌شد تا صلاحیت‌های رئیس جدید اجرایی افغانستان در چارچوب قوانین افغانستان مشخص می‌شد و به گفته او این مساله اکنون حل شده است.

او گفت مساله دوم بررسی معیارها برای اعضای کابینه جدید بود و بحث‌های زیادی در این مورد صورت گرفت که آیا چهره‌های که در کابینه گذشته حضور داشتند، در کابینه جدید هم باشند یا نه. رئیس جمهوری افغانستان گفت که "اجماع واضح" وجود دارد که کابینه جدید متشکل از چهره‌های جدید باشند.

رئیس جمهوری افغانستان افزود که دلیل سوم تاخیر در تشکیل کابینه بررسی ساختار وزارت‌خانه‌های افغانستان بود که هر وزارت مورد بررسی قرار گرفت، برنامه‌هایشان مشخص شد و اکنون باید برای تطبیق این برنامه‌ها چهره‌های مناسب انتخاب شوند.
رئیس جمهوری افغانستان دیروز با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان در نشست کمک‌‌کنندگان بین‌المللی در لندن طرح دولت وحدت ملی این کشور را به جامعه بین المللی ارائه کردند و کشورهای شرکت کننده در این نشست تعهد کردند که در تطبیق این طرح افغانستان را یاری برسانند.

آقایان غنی و عبدالله امروز برای ادامه گفت‌وگو با متحدان غربی افغانستان وارد برلین پایتخت آلمان شدند. آلمان یکی از کشورهای عمده کمک کننده به افغانستان در ۱۳ سال گذشته بوده است و پس از آمریکا و بریتانیا بیشترین نیرو را در چارچوب آیساف به افغانستان فرستاد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۵
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی