سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۹ ب.ظ

کنفرانس لندن برای افغانستان برگزارشد


رئیس جمهوری افغانستان: "می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که دولت وحدت ملی، نهادهای درستی را از خود به جا بگذارد. میراثی را که ما بجا می‌گذاریم باید طوری باشد که دیگران آن را ادامه دهند."

رئیس جمهور غنی: " ما قول‌هایی داده‌ایم. مردم در مورد ما بر اساس حرف‌های‌مان قضاوت نمی‌کنند بلکه به عملکرد ما نگاه می‌کنند. جهان هم می‌خواهد ما به قول های‌مان عمل کنیم."

آقای غنی گفت که در کابینه جدید افغانستان انسان‌های توانا راه خواهند یافت. او گفت که برای تامین شفافیت در دولت تلاش خواهند کرد و دو تا چهار هفته آینده تشکیل خواهد شد.

17:24 GMT

رئیس جمهوری افغانستان از نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز تشکر کرد. او همچنین گفت که  همکاری جهان برای زنده کردن روند اقتصادی در منطقه بسیار مهم است. 

17:23 GMT

اشرف غنی: "امیدواریم جهان، روحیه همکاری را که از کابل می‌آید، بپذیرند."

17:22 GMT

رئیس جمهوری افغانستان به حاضران در کنفرانس گفت: "اینجا آمده‎ایم که بگوییم حالا ما متحدیم و به ما کمک کنید. ما توافقنامه‌های امنیتی را امضا کردیم، پرونده کابلبانک را گشودیم، دادگاه عالی در یکماه آینده این پرونده را نهایی خواهد کرد. در مواجهه با مشکلات درنگ نکردیم، مشکلات را می‌دانیم و می خواهیم آنرا حل کنیم."

اشرف غنی: "در دو ماه گذشته، دولت وحدت ملی راه درستی را رفته است امیدواریم مردم را قانع کرده باشیم که راه ما درست است. دولت وحدت ملی می‌خواهد رابطه مردم و دولت را تغییر دهد به این معنی که دولت خادم مردم خواهد بود. مردم شجاعت کردند و رای دادند و من و آقای عبدالله را انتخاب کردند ما تعهد می کنیم که به آن رای دهند خدمت کنیم."

17:16 GMT

رئیس جمهوری افغانستان گفت که کشور به کام ناامنی سقوط نخواهند کرد. دوستان ما تعهداتی به ما داده‌اند در حمایت از افغانستان. ما تهدیدات مشترکی داریم، بچه‌های ما در افغانستان می‌میرند، وقتی  قربانیان افغان را می‌بینم خدا می‌داند که  چه می‌کشم، اما ما انتخاب نشده‌ایم که شکست بخوریم، ما بر این چالش‌ها غلبه خواهیم کرد.

17:13 GMT

محمد اشرف غنی: "برای اولین بار در تاریخ افغانستان انتقال دموکراتیک قدرت انجام شد، دولت وحدت ملی نماینده اکثریت مردم افغانستان است، روند تحول سیاسی در افغانستان اولویت ما است. از گذشته گذشته‌ایم و نگاه به آینده داریم."

17:11 GMT

آقای غنی گفت که بین افغانستان و جهان نگاه مشترکی وجود دارد، رای مثبت مجلس نمایندگان و سنا به توافقنامه امنیتی نشان داد که افغانستان از همکاری های جامعه جهانی حمایت می کند و به نقش جامعه جهانی نگاه مثبت دارند.

رئیس جمهوری افغانستان، سخنانش را با یادآوری از سربازان ناتو که در جنگ افغانستان کشته شده‌اند، آغاز کرد و از طرف خود و آقای عبدالله و مردم افغانستان از کشورهایی که با افغانستان همکاری کرده‌اند، تشکر کرد.
lمنبع : سایت فارسی بی بی سی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۳
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی