سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ

خوشحالی مردم از توافق سیاسی نامزدان

روی کار آمدن یک حکومت وحدت ملی بزرگترین فرصت برای از میان برداشتن اختلاف نظرها و نزدیک سازی مردم است.

شماری از آگاهان می گویند که در حکومت وحدت ملی مردم خودشان و نهاد های سیاسی خود شان را در قدرت سهیم می دانند و دیگر جایی برای بغاوت در برابر حکومت باقی نخواهد ماند.

توافق دو نامزد برای ایجاد یک حکومت وحدت ملی و پایان دادن به تنش های انتخاباتی سبب خوشبینی مردم شده است.

مردم افغانستان از کینه توزی و دشمنی خسته اند و از هر حرکتی که پیامد آن صلح و آشتی باشد استقبال می کنند.

فرامرز تمنا استاد دانشگاه می گوید: " در سه دهه گذشته چالش بزرگ بر سر راه کشورمان توزیع قدرت بوده است، زیرا یک بدنه مردم خودشان را در حاشیه حکومت می دانستند، بنا براین ایجاد یک حکومت وحدت ملی می تواند پاسخ خوبی برای حل این چالش باشد، زیرا مردم خود را در قدرت سهیم می دانند و این یک فرصت خوبی است برای پیشرفت وتوسعه کشور."

شکسته شدن بن بست انتخاباتی ورونق گرفتن دو باره بازار به خوشی های مردم افزوده است. مردمان کشور از نامزدان ریاست جمهوری می خواهند تا هر دو یک دست و یک بازو شوند و برای تامین صلح، امنیت وتوسعه کمربسته کنند.

عبدالرشید یکی از باشنده گان مزار شریف می گوید: " از یکجا شدن این نامزدان خوش استیم وخوش استیم که کشور مان به بحران نرفت وهر دو جور آمدند."

فخرالدین یکی از باشنده گان ننگرهار می گوید: " حالی باید هر دو یک دست شوند و با هم برای شگوفایی کشور کار کنند، خوب شد این نامزدان جور آمد کردند که همه گی نگران اوضاع بودند ولی اکنون اوضاع به حالت عادی برگشته است."

در این میان وجود دیدگاه های نا همگون در میان دسته های انتخاباتی اندک نگرانی هایی را در نزد مردم به میان آورده است که مبادا حضور افراد نا متجانس در دسته های انتخاباتی اختلاف های درون حکومتی را به وجود آورند. از همین رو مردم از سران این دو دسته انتخاباتی می خواهند تا این نگرانی را نیز از میان بردارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۳
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی