سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۵۷ ق.ظ

دکترعبدالله : ما نمی خواهیم بحران ایجاد کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عبدالله عبدالله که به روز سه شنبه در میان هوادارانش در تالار لویۀ جرگه حضور یافت، خودش را پیروز انتخابات دور نخست و دور دوم انتخابات اعلام کرد، اما برای اعلام حکومتش چند روزی مهلت خواست.

آقای عبدالله در نخستین واکنش به اعلام نتایج نخستین دور دوم انتخابات، می گوید که وی آماده است تا جانش را فدا کند اما حکومتی را نخواهد پذیرفت که برخاسته از تقلب باشد.

درهمین حال، رییس جمهور کرزی در خبرنامه یی می گوید که پیروز انتخابات پس از جدا سازی آرای پاک از آرای ناپاک و با اعلام نتایج نهایی انتخابات روشن خواهد شد.

تالار لویۀ جرگه به روز سه شنبه گواه بگو مگوهایی بود که بر اعلام حکومت از سوی عبدالله عبدالله اشاره می کردند. اما عبدالله عبدالله با آن که خودش را پیروز هر دو دور انتخابات می داند، تأکید می ورزد که تا اندازۀ جانش از آرای مردم دفاع خواهد کرد.

عبدالله عبدالله گفت:" من به مردم افغانستان اطمینان می دهم که نتیجه انتخابات را نمی پذیریم و اعلام می کنیم که حکومتی که با آرای پاک مردم انتخابات شده به میان خواهد آمد.

آقای عبدالله همچنان تاکید ورزید که تمامی تلاش های نهادهای ملی و جهانی را برای شفافیت این روند، مثلث ارگ، کمیسیون های انتخاباتی و دستۀ انتخاباتی رقیبش پاس نگذاشته اند و این کار سبب شده است که این روند به بن بست کشانیده شود.

عبدالله عبدالله چنین ابراز نظر نمود:" مثلث ارگ، کمیسیون انتخابات و تیم انتخاباتی اشرف غنی تصمیم گرفته اند تا نتیجه انتخابات پر از تقلب را اعلام کنند که ما آنرا قبول نداریم."

هرچند هواداران عبدالله عبدالله تصویر رییس جمهور کرزی را از جایگاه تالار لویه جرگه پایین آوردند، اما آقای عبدالله این کار را نکوهش می کند و از تمامی هواداران اش می خواهد تا به تمامی شخصیت های کشور احترام بگذارند.

آقای عبدالله اطمینان می دهد که به هیچ رو خواهان چند پارچه گی افغانستان و ایجاد بحران و دامن زدن جنگ های داخلی در این کشور نیست. وی گفت:" ما عمر خود را وقف وحدت ملی کردیم وما رفاه افغانستان را می خواهیم نه بحران این کشور را."

این نخستین واکنش آقای عبدالله به اعلام نتایج نخستین بود، اما رییس جمهور کرزی در خبرنامه یی از حضور گسترده مردم در دور انتخابات و اعلام نتایج نخستین انتخابات استقبال می کند و می گوید که پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی های دقیق و جداسازی آرای پاک از ناپاک اعلام خواهد شد.

ظاهراً اعلام نتایج نخستین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و میانجگری نهادهای ملی و جهانی نتوانسته اند، قناعت عبدالله عبدالله را بر آورده سازند و سرانجام کار به این جا رسید که عبدالله عبدالله با موضع گیری جدی تری وارد میدان شود. با این هم دیده شود که این واکنش چه پیامدهای در پی خواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۸
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی