سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

این وبلاک سعی میکند باموضوعات ، خبری ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، حوادث درخدمت خوانندگان عزیز باشد

سروری بلخابی

ما دراین وبلاک سعی میکنیم با مطالب قابل استفاده وبکردرخدمت شماباشیم

با اعلام نتایج نخستین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی با به دست آوردن ۵۶ ممیز ۴۴ درصد آرا پیشتاز در نتایج نخستین انتخابات اعلام شد در حالی که رقیب وی داکتر عبدالله عبدالله در این دور انتخابات ۴۳ ممیز ۵۶ درصد رای را از آن خود نموده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات احمد یوسف نورستانی می گوید که اعلام نتایج نخستین دور دوم انتخابات هیچ گاهی به مفهوم پیروزی نامزدان نیست. وی از هواداران هر دو نامزد می خواهد تا آرامش شان را نگهدارند.

نورستانی گفت:"اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات به هیچ وجه به مفهوم اعلام پیروز دور دوم انتخابات نیست. تفتیش آرا میتواند بر نتایج نهایی انتخابات اثرگذار باشد، بنا از نامزدان و هواداران شان میخواهیم تا آرامش شان را حفظ کنند."

سرانجام روشن شد که بیش از هشت میلیون رأی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به کار برده شده اند.

در این میان داکتر اشرف غنی احمدزی با به دست آوردن چهارمیلیون و چهارصدوهشتادوپنج هزار و هشت صد و هشتاد و هشت رأی که پنجاه و شش ممیز چهل و چهار درصد کل آرا را تشکیل می دهد؛ نامزد پیشتاز در نتایج نخستین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

داکتر عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد ریاست جمهوری که در دور نخست انتخابات با به دست آوردن در حدود چهل و پنج درصد کل آرا پیشتاز دور نخست انتخابات شناخته شده بود این بار با گرفتن سه میلیون و چهارصدوشصت و یک هزار و شش صد و سی ونه رأی که چهل و سه ممیز پنجاه و شش درصد کل آرا را تشکیل می دهد، در مقام دوم قرار گرفت.

در همین حال آقای نورستانی می گوید که گفت و گوها میان ستادهای انتخاباتی هر دو نامزد، نماینده گی سازمان ملل متحد، معاونان رئیس جمهور و دیگر نهادهای ملی و جهانی برای پیدا کردن راه حلی برای جدا سازی آرای پاک از آرای تقلبی ادامه داردند و تاکنون این دونامزد به توافقاتی نیز دست یافته اند.

در همین حال، یک عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به طلوع نیوز گفته است که آنها به شمول آرای تقلبی که در روز انتخابات به کار گرفته شده اند در مجموع حدود هفت میلیون رای را توقع داشتند، اما کاربرد بیشتر از هشت میلیون رای که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برای آنها غیر قابل تصور بوده است.

عضو ستاد انتخاباتی عبدالله، مجیب الرحمن رحیمی گفت:"ما نتایج انتخابات را که شام امروز از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام گردید قبول نداریم."

براساس جدول زمان بندی کمیسیون انتخابات، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به روز سی ویکم سرطان اعلام خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۶
mohammadaziz sarvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی